ظریف به مجلس می‌رود/ مذاکرات وین و تفاهم‌نامه ایران و چین محور جلسه

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در جلسه این کمیسیون برای بررسی مذاکرات وین و سند راهبردی ۲۵ساله ایران و چین خبر داد.

شهریار حیدری نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران، در تشریح دستورکار جلسات این هفته کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده استماع گزارش رییس کمیته هسته‌ای درباره بازدید اعضای کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی و انرژی از تأسیسات هسته‌ای اصفهان، اراک، نطنز و فردو در دستورکار جلسات این هفته اعضای کمیسیون قرار دارد.

وی افزود: همچنین اعضای کمیسیون امنیت ملی در جلسه امروز به بررسی آخرین اخبار و تحولات مرتبط با مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین و همچنین مروری بر مفاد سند راهبردی 25ساله ایران و چین با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه می‌پردازند.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به شعار سال، گفت: همچنین قرار است در جلسات این هفته کمیسیون پیشنهادهای اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره فرمایشات مقام معظم رهبری به‌منظور ترسیم و تدوین نقشه راه قوه مقننه برای تحقق شعار سال 1400 بررسی و جمع‌بندی و گزارشی در این زمینه تهیه و تدوین شود.

به گزارش شنیدستم، پیش از این ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار شنیدستم، از بازدید میدانی اعضای این کمیسیون از سایت‌های هسته‌ای کشور خبر داده و گفته بود که این بازدید‌ها در راستای بعد نظارتی و همچنین نظارت بر روند اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها انجام شده بود و در آینده نیز این بازدید‌ها ادامه خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *