خطاب به خودم، مردم فهیم و کاندیداهای محترم

✍️حرمت ها را نشکنیم

به قلم شنیدستم

❇️عمر یاری کرده و در آستانه انتخابات قرار گرفتیم و باز متاسفانه طبق روال چندین ساله اخیر برخی از ناس به تأسی از بعضی ملوکهم در گروه‌های فضای مجازی و بحث‌های خیابانی هتک حرمت‌ها را آغاز و آنچه که نباید را به هم می‌بندند!

❇️این سال‌ها که به لطف فضای مجازی در ایام انتخابات تلفن‌های همراه ستاد انتخاباتی شده و ناخواسته هر لحظه خود را در میانه‌ی ستادی می‌یابیم و معمولا در بدو ورود به گروه بعضا شاهد صحنه‌های تکراری و زشت‌‌ ِ هتاکی و بی حرمتی به کاندیدای طرف مقابل و طرفدارش هستیم.

❇️گویا باب شده که افراد یکی دو نفر را وسط انداخته و با ادبیاتی نه چندان ادبیاتی!! فرد و کاندیدای مورد نظرش را با بد و بیراه به گوشه رینگ برده و بیازارند!! که تا شاید خودش گروه را ترک کند و یا مدیر گروه ضمن ریپورت به پشتیبانی آن برنامه! اخراجش نماید!

❇️ کاندیداتور جماعت، بخصوص آن‌هم نوع ریاست جمهوری‌اش تیم مورد علاقه‌ یا رقیبم نبوده و انتخابات فوتبال نیست که هر چه به ذهنم رسید به دهانم هم بیاید و کک کسی هم نگزد!

❇️چه بسا وقتی عاقلانه بیاندیشیم کری خواندن‌های فوتبال هم نباید به اینجا کشیده می‌شد که بانوان جرإت مشایعت آقایان بر کرسی‌های تماشگران را نداشته باشند!
و از همه بدتر سرمربی تیم با اصالتش شعور وزیر ارتباطاتش! را نشانه بگیرد.

❇️علل این اتفاقات و آسیب شناسی این موضوعات کار نگارنده نیست و آن را به اهلش می‌سپارم اما آنچه به ذهن خطور می‌کند این است که کوچکتر که خطا می‌کند نگاه‌های متعجب به سوی بزرگ‌ترش روانه می‌شود و علت را در وی می‌جویند.

❇️در چند مناظره اخیر که بین برخی مسئولان ارشد کاندیدای ریاست جمهوری در رسانه ملی پخش شد مصداق بارز این موضوع و آن‌چه را نباید! به‌هم گفتن بود، که بعدها نه به عنوان اثبات آن کسی محاکمه و نه با عدم اثباتش عذری خواسته شد.

❇️حالیا نیت پند و اندرز نبوده و حدم آن نیست که قلمم را به تأدیب دیگری بفرسایم اما آن‌‌چه مد نظر است به عنوان قطره‌ای از دریای خروشان ایران اسلامی خواهش گونه از بزرگان این پهنه‌ی بااصالت و دارای اسطوره در تمامی حوزه‌ها علی الخصوص عرصه ادب و فرهنگ، چه کاندیدای محترم و چه طرفدار گرامی، تقاضامندم در هنگام رقابت و مناظرات حرمت‌ها حفظ شده و تهمت‌ها زده نشود.

به امید ایرانی سربلند در سایه انتخابی درست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *