افرادی که قادر به ارتباط کلامی نیستند، چگونه با پلیس در تماس باشند؟

معاون عملیات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران کارکردهای سامانه پیام کوتاه مرکز فوریت های پلیسی 110 را تشریح کرد.

به گزارش شنیدستم، سردار “حسین ساجدی نیا” با اشاره به راه اندازی سامانه پیامکی فوریت های پلیسی 110 با گریزی بر پیشینه راه اندازی مرکز فوریت های پلیسی 110 اظهار داشت: در راستای تحقق فرامین فرماندهی معظم کل قوا ” مدظله العالی”، با توجه به فراوانی ، تنوع و گسترش ماموریت های فرماندهی انتظامی در سراسر کشور، در تاریخ 20/ 7 / 79 مصادف با سالروز ولادت امیر المومنان علی  (ع)، فوریت های پلیسی با شماره تلفن 110 در کشور راه اندازی و آغاز به کار کرد.

وی افزود: اینک با گذشت بیش از 20 سال از عمر این اقدام موفق، به طور میانگین روزانه بیش از صد هزار تماس با مراکز 110 در سراسر کشور برقرار می شود که از این تعداد، 58 درصد منجر به عملیات های پلیسی می شود که بیانگر میزان استقبال،  اعتماد و باور مردم و از طرفی انتظار به حق آنها از پلیس و از سوی دیگر افزایش توان پلیس در پاسخگویی به مردم است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: هم اکنون در ایام ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س)، در راستای افزایش خدمت رسانی به مردم و توسعه  و هوشمندسازی فوریت های پلیسی، سامانه پیام کوتاه 110 رونمایی و راه اندازی شد.

سردار ساجدی نیا اضافه کرد: با استناد به گزارش انجمن حمایت از افراد با افت شنوایی، قریب به 2 درصد از جامعه افراد ناشنوا یا با افت شنوایی تشکیل می دهند که به دلیل ناتوانی و مشکلات کلامی، قادر به برقراری تماس تلفنی با فوریت های پلیسی نبوده و علیرغم اقدام های بسیار خوب پلیس در حوزه خدمات رسانی به شهروندان، تاکنون نتوانسته ارتباط مناسبی برای رسیدگی به نیازهای پلیسی این قشر  برقرار کند.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: ضمن اینکه برخی از هم وطنان به دلیل شرایط خاص قادر به برقراری تماس  تلفنی با سامانه 110 نمی باشند که بحمدالله امروز و با رونمایی سامانه پیام کوتاه مرکز فوریت های پلیسی 110 این امکان فراهم شده که این افراد با پلیس در ارتباط باشند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هدف از راه اندازی سامانه پیام کوتاه 110 و ارتباط از طریق پیام کوتاه با مرکز فوریت های پلیسی را خدمات رسانی پلیس به همه افراد جامعه از افراد سخت گویش، ناشنوا و عموم افرادی که به دلایل مختلفی به برقراری ارتباط کلامی با پلیس نیستند در راستای تحقق شعار پلیس هوشمند و پاسخگو با تاکید و اهتمام، سرعت و دقت برشمرد و افزود: ترویج عدالت اجتماعی و تساوی حقوق شهروندان، دستیابی به سایر مسیرهای ارتباطی شهروندان با پلیس، بهره گیری از توان بالقوه مردمی در تامین امنیت جامعه و … از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه پیامکی است.

سردار ساجدی نیا در تشریح قابلیت های سامانه پیام کوتاه 110 یادآور شد: تعریف شماره مختص هر استان برای دریافت و ارسال پیام کوتاه ( پیش شماره 110 و کد استان) به عنوان مثال استان خراسان رضوی 11051، البرز 11026 و … و در تهران بزرگ 110110، دریافت پیامک در حوزه های عملیاتی و … از قابلیت های این سامانه می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *