رییس سازمان انرژی هسته‌ای: تأکید نمایندگان قانونی شدن سند جامع توسعه صنعت هسته‌ای است

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: تاکید نمایندگان مجلس قانونی شدن سند جامع و نقشه راه توسعه صنعت هسته‌ای کشور است به گونه‌ای که در تغییر دولت‌ها، روند توسعه هسته‌ای کشور آسیب نبیند.

محمد اسلامی پس از نشست روز یکشنبه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: سازمان انرژی اتمی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و برنامه های دولت سیزدهم، سند جامع انرژی هسته‌ای را تدوین کرد و در ۲۰ فروردین ماه امسال رونمایی شد.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: همزمان تکلیفی در قانون بودجه ۱۴۰۱ توسط نمایندگان در بند (ن) تبصره  ۱۵ درج شد که بر اساس آن سازمان انرژی اتمی را مأمور کرد تا سند جامع و نقشه راه توسعه صنعت هسته‌ای کشور را در افق ۵۰ ساله تدوین کند و دولت هم آن را حداکثر تا پایان امسال به تصویب برساند.

وی ادامه داد: در این نشست بیشتر اهداف کمی مدنظر نمایندگان بود و آنها این دیدگاه را دارند که سند به قانون تبدیل شود به گونه‌ای که در تغییر دولت‌ها، روند توسعه هسته‌ای کشور آسیب نبیند.

اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان انرژی اتمی توسعه برق هسته‌ای، توسعه کاربرد پرتوها، رادیوداروها، حفاظت برابر اشعه و همچنین توسعه زیرساخت‌ها و شتاب بخشی به آن‌ها را در برنامه دارد. چرا که سازمان می‌خواهد تأثیر فناوری هسته‌ای بیشتر از گذشته در زندگی مردم به صورت ملموس پدیدار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *