رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد: افزایش حمایت نظام مالیاتی برای رشد تولید در سال جدید

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: براساس رویکرد حمایت از مشاغل کوچک و حمایت از تولید، کاهش هفت درصدی نرخ مالیات واحدهای تولیدی در قانون بودجه سال جدید گنجانده شده است.

به گزارش و به نقل از سازمان امور مالیاتی، داوود منظور با اشاره به رویکرد مردمی‌سازی مالیات مبتنی بر عدالت مالیاتی و حمایت از تولید اظهار کرد: پیشنهاد دولت در لایحه بودجه تقدیمی به مجلس شورای اسلامی، کاهش نرخ مالیات واحدهای تولیدی به میزان هفت درصد (براساس بند م تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲) بود که این به معنای کمک به رشد تولید است.

وی افزود: وصول مالیات باید براساس قانون و رعایت ملاحظات اقتصادی و اجتماعی در راستای خدمت‌رسانی به مردم باشد. تصویب این موضوع به رأی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی برمی‌گردد و ما مجری قانون خواهیم بود؛ حمایت از رشد تولید در چارچوب اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب یک اصل مهم برای نظام مالیاتی است.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص مالیات ستانی از شرکت‌ها و نهادهای دولتی خاطرنشان کرد: همه فعالان اقتصادی اعم از خصوصی و دولتی که فعالیت اقتصادی دارند، طبق قانون مشمول مالیات هستند و در این زمینه تمکین می‌کنند.

منظور با اشاره به عملکرد یک ساله سازمان امور مالیاتی درباره تحقق شعار سال به عنوان یک راهبرد مهم سازمانی، گفت: کمک به رشد تولید و حمایت از تولیدکنندگان از اهداف و کارویژه‌های همه ارکان دولت و مجلس بوده و یکی از شاخص‌های نظام مالیاتی در دوره تحول آفرینی محسوب می‌شود.

وی ادامه‌داد: سازمان امور مالیاتی کشور مجری قانون بوده و فصل‌الخطاب برای ما قانون است، هر جایی که قانون اشاره به اخذ مالیات کرده است ما مکلف به وصول آن هستیم و در مواردی که دارای معافیت قانونی است امکان مطالبه آن وجود ندارد، به‌عنوان مثال فعالیت‌های کشاورزی از معافیت ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم استفاده می‌کنند و از مالیات معاف هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *