فشار “مالکان کشتی‌های ترال” برای لغو محدودیت صید ترال!

طی هفته‌های گذشته فشار مالکان کشتی‌های ترال برای لغو محدودیت صید و از سرگیری فعالیت این کشتی‌ها افزایش یافته است!

به گزارش پایگاه خبری شنیدستم، در حالی که اخیرا با تلاش قوه قضائیه، فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، مردم بومی سواحل مکران و خلیج‌ فارس و همکاری وزارت جهاد کشاورزی پس از مدت‌ها، صید ترال فانوس ماهیان معروف به کشتی‌های چینی متوقف و قرار شد دو سال آیش و همراه آن پایش ذخایر دریایی صورت گیرد تا با برنامه‌ریزی علمی بهره‌برداری پایدار از ذخایر آبزی شکل گیرد، متأسفانه هجوم درخواست‌ها برای صدور پروانه صید ماهی ذخایر آسیب‌دیده خلیج فارس و دریای مکران را تهدید می‌کند.

شنیده‌ها حاکی است طی هفته‌های گذشته فشار مالکان کشتی‌های ترال برای لغو محدودیت صید و از سرگیری فعالیت این کشتی‌ها افزایش یافته است!

در اقدامی دیگر برخی از نمایندگان مجلس با ورود به موضوع در تلاش هستند تا با توافقی چراغ خاموش با مسئولان سازمان شیلات، حدود 1598 مجوز صید قایق و 175 مجوز صید لنج صیادی بگیرند! این در حالی است که موسسه تحقیقات علوم شیلاتی ایران به عنوان مرجع علمی مورد تأیید سازمان شیلات، با صدور این مجوزها به صورت مکتوب و به صراحت مخالفت کرده است و مهم‌ترین دلیل مخالفت با صدور این مجوزها، فشار صیادی سال‌های گذشته، صید بی‌رویه و کاهش شدید ذخایر و در خطر انقراض بودن بسیاری از گونه‌های اقتصادی و ارزشمند و عدم وجود ظرفیت برای افزایش تعداد قایق‌ها و لنج‌های صیادی در منطقه چابهار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *