رئیس جمهور: بیکاری، رکود و خسارت نتیجه تعطیلی واحدهای تولیدی/ رونق تولید اولویت دولت سیزدهم است

رئیس‌جمهور رونق تولید را اولویت دولت سیزدهم دانست و گفت: تعطیلی واحدهای تولیدی نتیجه‌ای جز بیکاری، رکود و خسارت به دنبال ندارد، از این رو معاون اجرایی رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی مأمور پیگیری رفع مشکلات بین واحدهای تولیدی و بانک‌ها هستند.

به گزارش شنیدستم و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه روز یکشنبه هیئت دولت با اشاره به اهمیت آئین راهپیمای میلیونی اربعین حسینی، از تمام دستگاه‌های دولتی دارای مسئولیت در این حوزه خواست، وظایف خود را در راستای تسهیل حضور همه علاقه مندان و متقاضیان، با دقت و جدیت ایفا کنند.

وی به استانداران مأموریت داد که روند خدمات‌رسانی به زائران در مرزها و پایانه‌ها را به طور مرتب شخصاً نظارت کنند و در عین حال از ظرفیت تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی نیز به صورت کامل بهره ببرند.

رئیس جمهور به زائران اربعین حسینی نیز توصیه کرد که علاوه بر برنامه‌ریزی برای زمان‌بندی سفر به عتبات عالیات، از ظرفیت همه گذرگاه‌های مرزی کشور استفاده کنند تا برای خروج و ورود به کشور دچار ازدحام و مشکل نشوند.

وی با قدردانی از تلاش‌های تیم اقتصادی دولت در جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در یک سال گذشته، جذب پنج میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلاری سرمایه‌گذاری خارجی در ۱۰ ماه ابتدایی فعالیت دولت سیزدهم را نشانه ثبات اقتصادی در کشور دانست.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر لزوم تقویت بخش تولید و با ابراز گلایه نسبت به اقدامات برخی بانک‌ها در تعطیلی واحدهای اقتصادی به دلیل بدهی به بانک‌ها، گفت: توقف تولید به هر شکلی، به ضرر کشور است و هیچ بانکی مجاز نیست به بهانه طلب خود واحدهای تولیدی را تعطیل کند.

وی با بیان اینکه تعطیلی واحدهای تولیدی نتیجه‌ای جز بیکاری و رکود و خسارت به دنبال ندارد، تاکید کرد: معاون اجرایی رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی مأمور پیگیری رفع مشکلات بین واحدهای تولیدی و بانک‌ها هستند.

رئیس‌جمهور رونق تولید را اولویت دولت سیزدهم دانست و با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور و دیگر بخش‌های مربوطه برای احیای صدها واحد تولیدی تعطیل و نیمه فعال در ۱۰ ماه اخیر تصریح کرد: دولت تلاش می‌کند با احیای واحدهای اقتصادی با کمترین هزینه، رونق و جهش تولید در کشور تحقق یابد.

وی در این زمینه از تلاش‌های مسئولان اقتصادی دولت برای کاهش تورم نقطه به نقطه قدردانی کرد و با تأکید بر لزوم تبیین این اقدام برای نخبگان و مردم اظهار داشت: مردم باید در جریان قرار بگیرند علی‌رغم اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها، تورم توسط دولت کنترل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *