همه ی زنان برای خروج از کشور باید از «سرپرست» خود کسب اجازه کنند

مصوبه جدید مجلس:

همه ی زنان برای خروج از کشور باید از «سرپرست» خود کسب اجازه کنند/ پیش از این خروج دختران مجرد بالای ۱۸ سال نیاز به اذن کسی نداشت

براساس مصوبه کمیسیون قضایی از این پس خروج بانوان از کشور باید با اذن سرپرست باشد، مگر در موارد خاص که با حکم دادگاه انجام می‌شود. تا پیش از این مصوبه صرفا برای خروج زنان متاهل از کشور، اذن شوهر لازم بود و دختران مجرد بالای ۱۸ سال و زنان مطلقه و… نیازی به کسب اجازه از شخص دیگری نداشتند.

شنیدستم/ به گزارش فارس، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: طبق مصوبه امروز این کمیسیون، خروج بانوان از کشور باید با اذن سرپرست باشد، مگر در موارد خاص که با حکم دادگاه انجام می‌شود.

 سیدکاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس اشاره به نشست امروز این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز لایحه منع خشونت علیه زنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مواد باقیمانده از این لایحه نیز به تصویب اعضای کمیسیون رسید و لایحه مذکور در جلسه امروز جمع‌بندی شد.

وی  افزود: اعضای کمیسیون در جلسه امروز خود خروج بانوان از کشور را در شرایط عادی با اذن سرپرست دانستند، به جز در موارد خاص که در آن موارد خروج از کشور با حکم دادگاه انجام می‌شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس اظهار کرد: همچنین اعضای کمیسیون در مصوبه امروز خود مجازات هتک حرمت به بانوان را تشدید کردند.

تا پیش از این مصوبه صرفا برای خروج زنان متاهل از کشور، اذن شوهر لازم بود و دختران مجرد بالای 18 سال و زنان مطلقه و… نیازی به کسب اجازه از شخص دیگری نداشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *