رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اعلام کرد: ۴۹هزار کلاس درس نیازمند استانداردسازی سیستم گرمایشی

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گزارشی از عملکرد این سازمان در سال ۱۴۰۱ و برنامه‌های پیش رو در سال جاری ارائه داد.

به گزارش شنیدستم و بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا خان محمدی در خصوص وضعیت استاندارد سازی وسایل گرمایشی مدارس، گفت: آنچه مشخص است ۹۱درصد کلاس های درس در بحث گرمایشی استاندارد شده اند و تنها سال گذشته ۷۲۵ میلیارد تومان برای این امر تخصیص داده شد اما هنوز ۴۹ هزار کلاس درس نیازمند استاندارد سازی سیستم گرمایشی است که امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم این موضوع حل شده و به اتمام برسد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: البته ما تامین تجهیزات و استانداردسازی سیستم های سرمایشی را نیز داریم و با توجه به تغییر فصل در استانهای گرمسیر باید از وسایل سرمایشی استفاده شود، اعتباری هم به این موضوع اختصاص داده ایم و لازم است که این خبر را هم بدهم که با پیگیری‌های انجام شده در بودجه ۱۴۰۲ سهم ما از عوارض گازرسانی از ۲۰ به ۵۰ درصد رسیده که ازاین محل برای استانداردسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی استفاده می کنیم.

وی ضمن تقدیر از همکاری های شرکت ملی گاز ایران، بیان کرد: با حمایت دولت و مجلس و تحقق پیش بینی های حوزه اعتبارات امیدواریم آسایش لازم  برای یادگیری کودکان حاصل شود.

آمادگی تحویل ۳۰ هزار کلاس درس در سال

خان محمدی در ادامه با اشاره به گستره کار نوسازی مدارس در گوشه و کنار کشور گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۵ هزار مدرسه مشتمل بر ۵۴۰ هزار کلاس درس در کشور وجود دارد که نظام تعلیم و تربیت را به پیش می‌برند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خاطر نشان کرد: سال گذشته ۲۷۰۰ پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی تحویل شد که ۱۶۰۰ طرح پایان شهریور و ۱۱۰۰ پروژه نیز دهه فجر ۱۴۰۱ با حضور آقای دکتر رئیسی رییس جمهور به صورت متمرکز به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به وجود نیروهای توانمند و جوانان نخبه و مهندس با انگیزه جهادی در سازمان نوسازی مدارس در سطح کشور گفت: فرایند طراحی و نظارت بر ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی برعهده همکاران پرتلاش سازمان نوسازی است و در شرایط کنونی در صورت تامین اعتبار ظرفیت تحویل ۳۰ هزار کلاس درس در سال وجود دارد.

۶ درصد مدارس در نوبت تخریب

معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی در خصوص ایمنی مدارس، اظهار کرد: درحال حاضر ۱۹ درصد مدارس دچار فرسودگی اند که ۶ درصد تخریبی و ۱۲ درصد نیازمند مقاوم سازی است، با توجه به وقوع بلایای طبیعی و زلزله خیز بودن کشور بحث مقاوم سازی بسیار حایز توجه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *