در جلسه هیأت دولت؛رئیسی: با کسانی که کالا را با قیمت ریال تولید و با نرخ ارز عرضه می‌کنند، برخورد شود

رئیس‌جمهور سخنان روز گذشته رهبری را چراغ راه همگان دانست و با بیان اینکه مسئولان خط مقدم این خطابه برای تحقق شعار سال هستند، ‌گفت: همه مدیران کشور مسئولیت دارند مطالبه رهبر معظم انقلاب را که مطالبه عمومی است، با نگاهی نو و طرح‌ها و برنامه‌های مدون با جدیت پیگیری و اجرایی کنند.

به گزارش شنیدستم، سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز چهارشنبه هیأت دولت با اشاره به محورها و فرازهای راهگشای سخنان شب گذشته مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام، آن را چراغ راه برای همگان دانست و مسئولان کشور را خط مقدم این خطابه برای تحقق عملی و اجرایی شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید خواند.

رئیس جمهور تأکید کرد: همه اعضای دولت و مدیران کشور مسئولیت دارند مطالبه رهبر معظم انقلاب را که مطالبه عمومی است، با نگاهی نو و طرح‌ها و برنامه‌های مدون با جدیت پیگیری و اجرایی کنند.

آیت‌الله رئیسی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی را مکلف کرد در کوتاه‌ترین زمان و حداکثر تا ۲۵ روز ضمن ارائه گزارش عملکرد، برنامه‌های مجموعه تحت مدیریت خود را برای تحقق منویات مقام معظم رهبری، ارائه کنند.

لزوم تعیین نقشه راه برای میدان دادن به بخش خصوصی

رئیس جمهور شرط تحقق رشد اقتصادی و تولید را مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت‌ها، سرمایه‌ها و امکانات فراوان بخش خصوصی دانست و گفت: در این زمینه مسئولان دستگاه‌های اجرایی موظفند ساز و کار میدان دادن و مشارکت بخش خصوصی در امر رشد تولید و اقتصاد را تعیین و نقشه راه مدونی ارائه دهند.

آیت‌الله رئیسی دانش‌بنیان کردن اقتصاد را از محورهای مهم و مورد توجه دولت برشمرد و با اشاره به افزایش چشمگیر شرکت‌های دانش‌بنیان فعال و مؤثر در امر تولید خدمات و اقتصاد کشور بر تقویت وجه دانش‌بنیان اقتصاد تاکید کرد و از دستگاه‌های مسئول خواست تمهیدات لازم برای اجرای آن را در مدت زمان کوتاهی فراهم کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مبارزه با فساد شعار مبنایی و ملاک عمل دولت سیزدهم از روز نخست آغاز به کار بوده و در آینده نیز خواهد بود، بر لزوم شناخت و حذف گلوگاه‌ها و اصلاح بسترهای فسادزا در بخش‌های مختلف به ویژه بخش‌های صدور مجوز، ثبت سفارش‌ها و اختصاص ارز تأکید کرد و اظهار داشت: مسئولان در هر سطحی موظفند بخش‌های حساس که زمینه بروز و ظهور فساد اداری و مالی را فراهم می‌کند، با دقت بیشتری مورد توجه قرار دهند و عنصر اعتماد به مدیران را با ابزار نظارت بیشتر و دقیق‌تر، مکمل مبارزه با فساد سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *