سخنگوی دولت اعلام کرد؛ تغییرات جدید در دولت

سخنگوی دولت تغییرات جدید کابینه را اعلام کرد.

به گزارش شنیدستم، علی بهادری جهرمی در بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه خبر سیما با اعلام تغییرات انجام‌شده در هیئت دولت، اظهار کرد: رویه دولت از ابتدا این بوده که مدیران و فرآیندها و رویه به صورت مستمر مورد ارزیابی قرار گیرند و این رویه ثابت و تأکیدی همیشگی در جلسات با اعضای کابینه رییس‌جمهوری بوده است.

وی افزود: این تغییرات و تحولات یا به مناسبت ارزیابی‌های صورت گرفته یا به تناسب شرایط و اولویت‌های موجود کشور و نیاز روز اتفاق می‌افتد. در همین زمینه امروز سه تغییر در مجموعه کلان دولت انجام می‌شود که اولین تغییر آن مربوط به سازمان برنامه و بودجه است و طی آن آقای دکتر منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور که تجربه مدیریتی موفقی داشته‌اند و سیاست‌های دولت را خوب پیش برده‌اند، جایگزین آقای میرکاظمی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌شوند.

بهادری جهرمی اظهار کرد: البته آقای میرکاظمی از اواسط سال ۱۴۰۱ از رییس جمهوری چند مرتبه به دلیل ناراحتی قلبی تقاضا کرده‌ بودند که مسئولیت را به دیگری واگذار کنند تا حجم کارشان کمتر شود. با این‌حال چون در اثنای فرایند تدوین و تصویب بودجه ۱۴۰۲ بودیم نظر رییس جمهوری این بود که این فرایند طی شود و بعد تغییر رخ دهد. البته آقای میرکاظمی مشاور تیم اقتصادی دولت خواهد ماند.

سخنگوی دولت ادامه داد: دومین تغییر در حوزه وزارت جهاد کشاورزی است که ارزیابی‌های سال گذشته منجر به جابه‌جایی مدیریتی در این حوزه شد و طی آن سیدمحمد آقامیری رئیس کنونی سازمان نظام دامپزشکی کشور که تجربه مدیریتی موفقی دارند، به عنوان سرپرست وزارت کشاورزی انتخاب شدند.

سخنگوی دولت ادامه داد: همچنین در زمینه صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با توجه به اولویت این حوزه و اولویت حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان و نخبگانی، آقای رئیسی تصمیم گرفتند از خدمات آقای خیاطیان که دارای دکترای مدیریت تکنولوژی از دانشگاه علامه طباطبایی هستند و تجارب خوبی در زمینه علم و فناوری دارند به عنوان مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *