نخستین گزارش کارنامه مردمی دستگاه‌های اجرایی منتشر شد

نخستین گزارش کارنامه مردمی دستگاه‌های اجرایی از سوی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری اعلام شد.

به گزارش شنیدستم، همزمان با جابجایی و تغییرات جدید اعضای کابینه و بر اساس دستور رئیس جمهور در خصوص ارائه کارنامه شفاف از ارزیابی عملکرد وزارتخانه‌ها، اولین گزارش کارنامه مردمی دستگاه‌های اجرایی از سوی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری اعلام شد.

تنها چند ماه پس از تاکید رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری بر لزوم جدیت در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها و مدیران و همچنین تهیه و اعلام عمومی گزارش‌های مستدل و شفاف از روند امور، رویکردها و عملکردهای آن‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین “احمد صالحی” روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ این وعده را محقق کرد.

نخستین گزارش وزارتخانه‌ای در حاشیه پاسخگویی برخط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری به مقام عالی این وزارتخانه تحویل داده شد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری بیان داشت: از این پس قرار است کارنامه مردمی هر وزارتخانه در قالب گزارش ارزیابی عملکرد با حضور اصحاب رسانه به وزرای مربوطه ارائه شود.

این گزارش شامل شاخص‌هایی همچون توجه به کارگروه صدای مردم (شاخص‌های ۶ گانه)، ملاقات چهره به چهره (شاخص‌های ۶ گانه)، پاسخگویی برخط سامانه ۶۱۳۳ (شاخص‌های ۴ گانه)، ستاد ارتباطات مردمی سفرها شکلی و محتوایی (شاخص‌های به ترتیب ۲۵ و ۹ گانه)، سامد (شاخص‌های کمی و کیفی ۷ گانه) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی افزود: ارائه این گزارش‌ها معیار و سنجش دقیقی به‌منظور تمییز دادن دستگاه‌ها و مدیران دولتی کارآمد و ناکارآمد یا دارای نقاظ ضعف از یکدیگر است. این مهم موجب می‌شود تصمیم‌گیران با نگاه همه‌جانبه و روشن‌تری حرکت پرشتاب دولت را در مسیر حل مشکلات وپیگیری مطالبات ودرخواست های مردم تنظیم کنند.

در همین راستا آیت‌الله ” سید ابراهیم رئیسی” در بهمن ماه گذشته در جریان بازدید از مرکز ارتباطات مردمی و پاسخگویی به تماس‌های مردمی گفته بود: علاوه بر مطالعه و پیگیری شخصی گزارش‌های ارسالی این مرکز، این گزارش‌ها، یکی از مراجع اصلی ارزشیابی عملکرد دستگاه‌ها و مدیران دولت است.

وی نیز در برنامه تلویزیونی “صف اول” گفته بود: یکی از وظایفی که مرکز ارتباطات مردمی دولت بر عهده دارد نظارت و ارزیابی عملکرد مدیران است؛ به‌عبارتی نبض دولت و تب‌سنج عملکرد دولت از نگاه مردم هم بر عهده مرکز است و بدون تعارف و بدون رودربایستی ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها و مدیران را ارائه خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *