بیست و ششمین همایش سراسری فرماندهان، معاونین، روسا و مدیران فراجا

آیت‌الله رئیسی در همایش سراسری فرماندهان فراجا:

اعتماد ارکان نظام و آحاد جامعه به فراجا سرمایه بزرگی است که باید برای افزایش آن تلاش کرد

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در پیشبرد مأموریت‌های نیروی انتظامی گفت: اعتماد ارکان نظام و آحاد جامعه به فراجا سرمایه بزرگی است که ضرورت دارد فراجا برای افزایش این سرمایه بزرگ تلاش کرده و اجازه ندهد این اعتبار و اعتماد کاسته شود.

به گزارش شنیدستم و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در بیست و ششمین همایش سراسری فرماندهان، معاونین، روسا و مدیران فراجا در سالن کوثر ستاد فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با قدردانی از زحمات و تلاش‌های مجموعه پلیس کشور، مجموعه فراجا را مجری قوانین مجلس، بازوی دولت در تأمین امنیت، آسایش و آرامش مردم و رفاه عمومی و ضابط قوه قضاییه دانست و بر تعامل و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها با فراجا در تامین امنیت پایدار تاکید کرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش «مهربانی، تدبیر و اقتدار» را ۳ ویژگی ضروری برای فراجا دانست و اظهار کرد: پلیس باید در برابر اشرار، مجرمین، قانون‌شکنان و متجاوزین به حقوق مردم مقتدر و مدبرانه و با برنامه ظاهر شده و با مردم مهرورزی کند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اهمیت مردمی‌سازی پلیس و مشارکت مردم در پیشبرد مأموریت‌های نیروی انتظامی، رضایت الهی را در گرو خدمت خالصانه به مردم و جلب رضایت آنها دانست و تصریح کرد: اعتماد ارکان نظام و آحاد جامعه به فراجا سرمایه بزرگی است که ضرورت دارد فراجا برای افزایش این سرمایه بزرگ تلاش کرده و اجازه ندهد این اعتبار و اعتماد کاسته شود.

رئیس جمهور توجه به قانون و قانونگرایی را از ارکان اصلی و مورد اتفاق نظر و اجماع همگانی دانست و تصریح کرد: رمز موفقیت پلیس در انجام مأموریت‌هایش نیز توجه به اجرای قانون و قانون‌مداری است.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش پیش‌بینی و پیشگیری را از مسائل مهم در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی برشمرد و اظهار کرد: پیشگیری از جرم یعنی شناسایی و مقابله با علل و عوامل وقوع جرم و این مهم فقط مأموریت نیروی انتظامی نیست، بلکه همه دستگاه‌ها مکلف هستند بسترهای وقوع جرم را در حوزه ماموریتی خود شناسایی و برای رفع آنها اقدام کنند.

رئیس جمهور ارزش‌های موجود در آداب، سنن و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را از سرمایه‌های ارزشمند در مصون‌سازی جامعه در برابر جرایم و ناهنجاری‌ها دانست و بر ایجاد ساختارها و ساز و کارهای مناسب، برای تقویت این ارزش‌ها و ترویج سبک زندگی مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی تاکید کرد.

آیت‌الله رئیسی از نیروی انتظامی به عنوان پیشگامان انتظام و امنیت یاد کرد و اظهار کرد: دشمنان با آشوب‌آفرینی تلاش کردند فضای جامعه را ملتهب کنند، اما ملت و نیروهای امنیتی و انتظامی با حضور هوشیارانه و مقتدر در صحنه آنها را ناکام گذاشتند؛ حفظ این هوشمندی برای تداوم خنثی‌سازی فتنه‌ها و توطئه‌ها ضروری است.

وی افزود: امروز امنیت اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی جامعه مورد تهدید دشمن قرار دارد و نیروی انتظامی در برابر این ناهنجاری‌ها و کسانی که می‌خواهند ناامنی ایجاد کنند، نقش بازدارندگی دارد که لازمه و مقدمه این نقش‌آفرینی، صیانت از سلامت سازمانی است.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت «توجه به تحول‌گرایی در برنامه‌ها و اقدامات» و «زمان‌شناسی» افزود: برخورد نیروی انتظامی با تخلفات درون‌سازمانی و برنتابیدن جزئی‌ترین تخلفات، نه تنها موجب تضعیف پلیس نمی‌شود، بلکه سبب تقویت سازمان و افزایش اعتبار اجتماعی آن می‌شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش حمایت دولت از نیروی انتظامی را مورد تأکید قرار داد و گفت: دولت وظیفه خود می‌داند از خدمتگزاران ملت که در خط مقدم صیانت از آزادی‌های مشروع و حقوق حقه مردم، به تأمین امنیت و آسایش جامعه اشتغال دارند، حمایت کرده و مطالبات آنها را مورد توجه قرار دهد.

آیت الله رئیسی در ابتدای این نشست، ضمن دیدار با خانواده چند تن از شهدای فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، از ایشان تفقد کرد.

پیش از سخنان رئیس جمهور سردار سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با ارائه گزارشی از عملکرد فراجا در دوره مدیریت خود، اظهار کرد: نیروهای انتظامی کمر همت برای خدمت به مردم بسته‌اند و اطمینان می‌دهیم نیروی انتظامی تمام توان خود را در جهت اجرای فرامین، رهنمودها و تدابیر فرمانده کل قوا و یاری‌رسانی به دولت و سایر قوا به کار خواهد بست.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: فراجا یار و یاور دولت در همه مأموریت‌هاست تا بتوانیم به اتفاق یکدیگر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جلب رضایت مردم و تأمین آسایش و امنیت آنها در راستای کسب رضایت الهی را تحقق بخشیم.

همچنین در این نشست سردار بختیاری رئیس مرکز مطالعات راهبری فراجا گزارشی از روند تدوین سند تحولی معماری نیروی انتظامی ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *