رییسی: رفع مشکلات کشور را در دستان بیگانگان دنبال نخواهیم کرد


رییس جمهور با بیان این که شاهد کارشکنی‌هایی از سوی دشمن هستیم و دشمن می خواهد جوان ما تحصیل نکند و کارگر ما در کارخانه کار نکند، گفت: اما بنا داریم هرگز متوقف نشویم.

به گزارش شنیدستم، سید ابراهیم رئیسی در دیدار با اقشار مختلف مردم شهرستان اندیمشک که امروز ۷ اردیبهشت ماه برگزار شد، اظهار کرد: خداوند به من توفیق داد تا در جمع مردم اندیمشک حضور پیدا کنم. خوزستان نقش مثال زدنی برای دفاع از انقلاب و دفاع در برابر هجوم ددمنشانه نیروهای بعثی در دفاع از عزت کشور داشته است. مردم این منطقه روزهای سختی را تحمل کرده اند و ما یادمان نمی رود بمباران هایی که در این منطقه می شد، نه هر هفته و هر ماه بلکه هر روز. مردم این شهر چند ماه زیر بمباران بودند و شهر را ترک نکردند و حاضر نشدند دشمن خرسند شود.

وی ادامه داد: جوانان و مردم ماندند و سختی ها را تحمل کردند و هزاران شهید جانباز و ایثارگر تقدیم کردند و هزاران آزاده را دادند. مردم در خوزستان هرکدام در جایگاه یک مدافع انقلاب اسلامی و کشور حاضر شدند.

رییس جمهور ضمن اشاره به دیدار امروز خود با خانواده‌های شهدا، گفت: به این مساله که همسران شهدا، مادران شهدا و فرزاندان شان دعاگویان نظام و دولت مردان و خدمتگزاران خود هستند، افتخار می کنم.

وی در ادامه نیز با اشاره به اجتماع عظیم مردم اندیمشک، عنوان کرد: این شور و شعور و احساسات مردم، مسئولیت خدمتگزاران را مضاعف می کند. امروز با سیل جمعیت و ابزار احساسات و محبت های مردم مواجه هستم و این مساله مسئولیت من و دیگر دولت مردان را افزون می کند.

رییسی افزود: لبیک مردم به پیام رهبری و حضور در اجتماعاتی همچون راهپیمایی روز قدس، ۲۲ بهمن و ۱۳ آبان باعث امیدواری دوستان و نا امیدی دشمنان شده است. امروز وظیفه مسئولان بسیار سخت و دشوار است تا برای جوانان دختر و پسر منطقه چه تحصیل کرده یا کسانی که تحصیلات آکادمیک ندارند، زمینه کار فراهم کنند.

وی با اشاره به احیا ۱۶۰ واحد راکد صنعتی و تولیدی در خوزستان، عنوان کرد: هزاران میلیارد تومان سرمایه مردم راکد بود اما اکنون این سرمایه ها مجددا به کار گرفته شده و هزاران شغل ایجاد شده است. این مساله لازم است ولی کافی نیست زیرا استعداد و ظرفیت خوزستان بسیار زیادتر از این حرف ها است.

رییس جمهور تاکید کرد: برنامه ریزی برای ایجاد اشتعال و رفع دغدغه بیکاری که خانواده ها را نگران کرده است باید مورد توجه قرار گیرد. کارهای نیمه کاره و پروژه های نیمه کاره جزو اولویت های دولت است.

وی با اشاره به طرح نیمه تمام کارخانه سیمان اندیمشک، گفت: در خصوص طرحی که در رابطه با سیمان آغاز شده و بخشی از کار انجام شده است، به استاندار و مسئولان محلی تاکید می کنم تا سریعا نسبت به تکمیل این کارخانه اقدام کنند و به مردم وعده می دهم این کار به زودی انجام خواهد شد.

رییسی با اشاره به مساله مسکن در خوزستان، افزود: زمین و امکانات در این استان کم نداریم به آقای استاندار و وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان  در خصوص تکمیل طرح های مسکن تاکید می کنیم. مساله واگذاری زمین به افراد واجد شرایط و پرداخت تسهیلات به افراد متقاضی برای خانه‌دار شدن مردم نیز در زمان کوتاه در دستور کار قرار گیرد و کار باید مدیریت شود تا بتوان مساله مسکن را به عنوان یک دغدغه برطرف کنیم. امکان این کار وجود دارد و نیازمند کار جهادی و حرکتی متفاوت تر از گذشته است.

وی همچنین عنوان کرد: امروز دولت علی رغم تحریم‌ها و تهدیدها با کمک مردم حرکت را در جهت پیشرفت و استقلال کشور به ویژه استقلال اقتصادی آغاز کرده است. رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی با مشارکت مردم و با کمک دولت اجرایی خواهد شد. هر چند شاهد کارشکنی هایی از سوی دشمن هستیم و دشمن می خواهد جوان ما تحصیل نکند و کارگر ما در کارخانه کار نکند اما بنا داریم هرگز متوقف نشویم. ما با مدد الهی و با کمک مردم، هرگز کشور را متوقف نخواهیم کرد.

رییس جمهور در ادامه خاطر نشان کرد: در مورد شعار سال که مهار تورم و رشد تولید است، تردید نداریم که همه واحدهای تولیدی و کار آفرینان و سرمایه گذاران در جهت رشد تولید کمک خواهند کرد تا این شعار عملیاتی و اجرایی شود. نشان داده ایم که همچنان که در جنگ تحمیلی ایستادگی و مقاومت داشتیم، همچنان در صحنه هستیم و در جهت عملیاتی کردن شعار سال اقدام خواهیم کرد.

وی بیان کرد: امروز دولت با مشارکت مردم در جهت پیشرفت کشور در همه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تلاش شبانه روزی می کند و امیدواریم علی رغم همه تحریم‌ها و تهدیدها شاهد پیشرفت باشیم.

رییسی با بیان این که گام های بلندی در کشور برداشته می شود که برای دشمنان خیره کننده است، ادامه داد: پذیرفتن این مساله برای دشمنان سخت است اما اراده جوانان برای زندگی عزت مندانه، محقق کننده این مساله است. ما در دو جبهه حرکت می کنیم؛ هم در جهت خنثی کردن تحریم‌ها و هم رفع تحریم‌ها. با کمک ملت به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد کوچکترین کُندی در حرکت کشور در جهت استقلال اقتصادی، تولید، سرمایه گذاری و پیشرفت اقتصادی کشور ایجاد شود.

وی گفت: اگر مشکلاتی وجود داشته باشد رفع مشکلات را در دستان توانای مردم می بینیم و رفع مشکلات را در دستان بیگانگان دنبال نخواهیم کرد زیرا دستان توانا و اراده های پولادینی در کشور داریم که می توانیم بسیاری از گره‌ها را بگشایم. گره هرچه هم گره بزرگی باشد به دست مردم و خدمت گذاری دولت باز خواهد شد.

رییس جمهور در پایان گفت: من به عنوان کسی که ظرفیت های کشور را می شناسم، آینده ای بسیار روشنی و امیدوار کننده برای ایران می بینم. ما طرفدار نگاهی هستیم که سردار سرافراز ما گفت “ما می توانیم و حتما موفق خواهیم شد”. برنامه ما در این سفر آن است که ضمن پیگیری مصوبات سفر اول، خواست مردم را نیز با حرکتی جهادی محقق کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *