گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ایرلند

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و ایرلند؛

امیرعبداللهیان: اقدام پارلمان سوئد درباره سپاه پاسداران با تحریک عناصر تروریستی بود

وزیر امور خارجه، اقدام پارلمان سوئد درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را با تحریک عناصر تروریست و مطرود ملت ایران دانست و تأکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد حاکمیتی است که مسئولیت پاسداری از امنیت ملی و مرزی کشور و بزرگ‌ترین نقش را در مبارزه با تروریسم در منطقه بر عهده دارد.

به گزارش شنیدستم، «حسین امیرعبداللهیان» عصر پنجشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرلندی خود با اشاره به زمینه‌های متنوع همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ایرلند، ضرورت بهره‌گیری از فرصت‌های موجود در راستای منافع دو کشور را مورد تأکید قرار داد.

وزیر امور خارجه با اشاره به اقدام نادرست پارلمان اروپا، اقدام پارلمان سوئد در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قویاً محکوم و تأکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد حاکمیتی است که مسئولیت پاسداری از امنیت ملی و مرزی کشور را بر عهده دارد و بزرگترین نقش را در مبارزه با تروریسم در منطقه عهده‌دار است.

امیرعبداللهیان افزود: این اقدام با تحریک عناصر تروریست و مطرود ملت ایران صورت گرفته است.

«مایکل مارتین» وزیر خارجه ایرلند نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن قدردانی از تصمیم انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران در آزادی یک تبعه ایرلندی، بر اراده کشورش برای همکاری با تهران تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایرلند هرگز علاقه‌مند نیست که در مورد نهاد حاکمیتی سپاه پاسداران قضاوت نادرستی صورت گیرد و ما بر نقش ایران در مبارزه با تروریسم آگاهیم.

وزیر خارجه ایرلند از روند همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تلاش برای لغو تحریم‌ها ابراز خرسندی کرد و افزود کشورش از این روند استقبال می کند.

مایکل مارتین همچنین ضمن دعوت از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به ایرلند، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک به تهران سفر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *