توجه ویژه به شهرهای کوچک و میانی با تصویب قانون درآمدهای پایدار

معاون وزیر کشور مطرح کرد:
توجه ویژه به شهرهای کوچک و میانی با تصویب قانون درآمدهای پایدار
توجه ویژه به شهرهای کوچک و میانی با تصویب قانون درآمدهای پایدار

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: با تصویب قانون درآمدهای پایدار و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، درآمدهای خوبی برای شهرداری‌ها ایجاد شد و در آیین‌نامه‌های اخیر به شهرهای کوچک و میانی توجه ویژه‌ای شده است.

به گزارش شنیدستم، مهدی جمالی‌نژاد امروز _ جمعه بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه _ در جلسه فرمانداران، شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای بزرگ استان اصفهان با وزیر کشور، اظهار کرد: تا سال ۹۷ و ۹۸ همه ردیف‌های پولی صرف هدفمندی یارانه‌ها می‌شد که با تصویب قانون درآمدهای پایدار و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، درآمدهای خوبی برای شهرداری‌ها ایجاد شد.

وی افزود: در آئین‌نامه‌های اخیر این قانون‌ها به شهرهای کوچک و میانی توجه ویژه‌ای شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ با تغییر قانون مالیات بر ارزش افزوده، اختلافاتی میان وزارت نفت، وزارت صمت و سازمان محیط زیست در این زمینه به وجود آمد که منجر شد این عوارض طی دو سال اخیر به شهرداری‌ها پرداخت نشود.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: به منظور تهیه طرح هادی برای شهرهایی با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر جلساتی با وزارت راه و شهرسازی برگزار و در شورای عالی مسکن مصوب شده است؛ بخشنامه وزارت کشور فصل‌الخطاب تهیه طرح‌های هادی است که باید اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *