آصفی: نباید تصور کرد مذاکرات هسته‌ای به بن‌بست رسیده است

حمیدرضا آصفی با اشاره به سفر هفته پیش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و افزایش تعاملات بین ایران و آژانس و تاثیر این موضوع برحل پرونده هسته‌ای ایران گفت: وضعیت کنونی به نحوی است که نباید خیلی خوشبین باشیم و از طرفی دیگر نباید فکر کنیم که موضوع به بن‌بست رسیده و غیرقابل حل است.

به گزارش شنیدستم، سخنگوی پیشین وزارت خارجه در پاسخ به این سوال که به نظر وی سفر هفته پیش گروسی به تهران چه تاثیری می‌تواند بر روند مذاکرات رفع تحریم‌ها داشته باشد؟ اظهار کرد: این سفر یک اتفاق از یک زنجیره است و روی خود سفر نمی‌توان قضاوت کرد و آن را مستقل دانست.

وی با بیان این‌که فی نفسه خود سفر اتفاق مثبتی است، افزود: اظهاراتی که ایشان بعد از سفر نیز انجام دادند گرچه محتاطانه بود ولی با خوشبینی صحبت کردند و از این سفر و توافقات صورت گرفته راضی بودند و به نظر می‌آید مقامات ایران نیز نهایت همکاری را با ایشان در جریان این سفر داشتند.

این دیپلمات پیشین وزارت خارجه با بیان این‌که اگر آقای گروسی تحت تاثیر برخی قدرت‌های خارجی قرار نگیرد و آژانس کار حرفه‌ای خود را انجام دهد می‌توان امیدوار بود که موضوع پرونده ایران به سمت حل شدن حرکت می‌کند، ادامه داد: در این ارتباط نباید دچار خوشبینی کاذب و زیاد شد.

آصفی در همین ارتباط بیان کرد: کار قدری پیچیده شده است و موضوع از مسیر خود خارج شده است و حتما روند حل شدن موضوع تا حدودی طولانی مدت و کند خواهد بود.

وی با بیان این‌که همچنان می‌توان به حل پرونده و به نتیجه رسیدن مذاکرات امیدوار بود، افزود: با توجه به جلسه اخیر شورای حکام  می‌توان این طور فهمید که طرفین در حال پیگیری کار هستند ولی باز هم تاکید می‌کنم که نباید دچار خوشبینی کاذب شد و از طرفی دیگر نباید این تصور را داشت که موضوع به بن بست رسیده است و غیرقابل حل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *