رئیسی: مبارزه با رژیم صهیونیستی اصل غیرقابل تغییر در شاکله امت اسلامی است

رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با همتای اندونزیایی خود ضمن تاکید بر تقویت روابط دوجانبه، به تحولات اخیر فلسطین اشاره کرد و گفت: خواستار برگزاری اجلاس اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی و تصمیم‌گیری مشترک برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی هستیم.

به گزارش شنیدستم و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز پنجشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی، با تشریح وضعیت کنونی فلسطین و معرفی آن به عنوان قلب تپنده جهان اسلام، اظهار کرد: حمایت از حقوق ملت فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی اصل غیرقابل تغییر در شاکله امت اسلامی و وحدت جهان اسلام برای مقابله با تجاوزگری‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی یک ضرورت همیشگی است.

وی افزود: خواستار برگزاری اجلاس اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی و تصمیم‌گیری مشترک برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی هستیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: به باور ما جهان اسلام به عنوان یک بلوک تأثیرگذار در معادلات جهانی نیازمند همگرایی بیشتر است و بر همین اساس از هرگونه ابتکار جهت تعمیق روابط میان کشورهای اسلامی استقبال می‌کنیم.

رئیسی با اشاره به روابط دیپلماتیک ۷۰ ساله تهران-جاکارتا، تقویت همکاری‌های اقتصادی و مناسبات تجاری دو کشور را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: امیدوارم در سال جدید همکاری‌های ایران و اندونزی جهش چشمگیری در راستای رفاه و منافع دو ملت داشته باشد.

جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک آغاز سال جدید هجری شمسی و حلول ماه رمضان به ملت ایران، لزوم تعمیق روابط دو کشور جهت نزدیکی دو ملت و تأمین منافع مشترک را مورد تاکید قرار داد.

رئیس جمهور اندونزی از پیشنهاد رئیس جمهور کشورمان برای برگزاری اجلاس اضطراری سازمان کشورهای اسلامی استقبال و ابراز امیدواری کرد برگزاری این اجلاس زمینه تقویت بیشتر روابط بین کشورهای اسلامی را فراهم آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *