در دیدار دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه؛ مخبر: ایران و روسیه می‌توانند به مرکز صادرات برخی اقلام غذایی منطقه تبدیل شوند

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ایران و روسیه می‌توانند با تولید و سرمایه‌گذاری مشترک، به مرکز صادرات برخی اقلام غذایی در منطقه تبدیل شوند و بخشی از نیازهای کشورهای منطقه را تأمین کنند.

به گزارش شنیدستم، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور و دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه روز شنبه آخرین وضعیت پروژه‌ها و همکاری‌های مشترک دو کشور را در چارچوب کریدور شمال – جنوب، همکاری‌های حوزه انرژی، حمل و نقل و گسترش مناسبات تجاری فیمابین بررسی کردند.

مخبر عصر شنبه در دیدار ایگور لویتین دستیار ویژه رییس جمهور روسیه با اشاره به افزایش تبادل هیات‌های سیاسی و اقتصادی میان تهران و مسکو، گفت: خوشبختانه اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مشترک دو کشور از روند خوبی برخوردار هستند و پیگیری جدی و مستمر روسای جمهور دو کشور نیز زمینه رفع موانع و سرعت بخشیدن به روند اجرای توافقات را فراهم کرده است.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران و روسیه می‌توانند با تولید و سرمایه گذاری مشترک، به مرکز صادراتی برخی اقلام غذایی در منطقه تبدیل شوند و بخشی از نیازهای کشورهای منطقه را تأمین کنند.

ایگور لویتین دستیار ویژه رییس جمهور روسیه نیز در این دیدار از آمادگی مسکو برای سرمایه گذاری در حوزه ترانزیت و تسریع در اجرای طرح ها و پروژه های مشترک در حوزه حمل و نقل خبر داد و افزود:‌ روسیه برای انعقاد توافق همکاری دوجانبه و چندجانبه با ایران جهت احداث این پروژه ها آمادگی دارد.

این دیدار پنجمین ملاقات دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه با مخبر در ۶ ماه گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *