در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛ بررسی کیفیت اجرای مصوبات عفاف و حجاب از سوی دستگاه‌های مسئول

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در راستای وظیفه راهبری، نظارت و سنجش اثربخشی سیاست‌های فرهنگی و راهبردی عفاف و حجاب مصوب این شورا، در جلسه امروز به بررسی کیفیت اجرای این مصوبات از سوی وزارت علوم، وزارت فرهنگ، صدا و سیما و دانشگاه آزاد اسلامی پرداختند.

به گزارش شنیدستم، در جلسه عصر امروز سه‌شنبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، اعضا در بررسی دستور نخست جلسه که به تهیه پیوست فرهنگی شعار سال اختصاص داشت، با توجه به مصوبه سال‌های گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تشکیل کارگروهی برای بحث و بررسی شعار سال، مقرر کردند این کارگروه پیوست فرهنگی شعار سال را تدوین و برای بررسی و تصویب به شورا ارائه کند تا دستگاه‌های مختلف مکلف باشند شعار سال را به پشتوانه این پیوست فرهنگی دنبال کنند.
موضوع حجاب و عفاف دومین دستور جلسه امروز بود که اعضا با اشاره به اینکه دشمن با برنامه و نقشه به این موضوع ورود کرده و تلاش دارد از این طریق به کانون خانواده نیز آسیب جدی وارد کند، به بحث و تبادل نظر پرداختند.
بر این اساس وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس سازمان صدا و سیما و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های سال ۱۴۰۲ دستگاه‌های متبوع خود ارائه کردند و مقرر شد در جلسه بعد چهار دستگاه دیگر نیز گزارش خود را ارائه کنند تا از سوی اعضا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
همچنین مقرر شد شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هفته آینده جلسه فوق‌العاده‌ای برای ادامه بررسی موضوع حجاب و عفاف برگزار کند تا در راستای تصویب و ابلاغ سیاست‌های راهبردی در این زمینه و مشخص کردن تکلیف دستگاه‌های مختلف، وظیفه راهبری، نظارت و سنجش اثربخشی این سیاست‌ها و نیز کیفیت اجرای آنها از سوی دستگاه‌های مسئول را در قالب یک رویکرد فرهنگی، مورد بررسی قرار دهد.
در جلسه امروز، پیش از ورود به دستورات جلسه، اعضا به بررسی دو موضوع مهم درباره سرمایه اجتماعی و حمایت از دستگاه‌های آموزشی و پژوهشی غیرانتفاعی پرداختند و مقرر شد کارگروهی در این ارتباط تشکیل شده و به بررسی موضوع تا حصول نتیجه و اخذ تصمیم در جلسه شورا بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *