رییس جمهور: افزایش ظرفیت تولید نفت کشور باید ادامه یابد

رییس جمهور گفت: با بهره برداری از طرح های صنعت نفت، امروز ۴۵ هزار بشکه نفت به تولید کشور افزوده شد که این ظرفیت همچنان باید ادامه یابد.

به گزارش شنیدستم، سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در آیین طرح بزرگ زیست محیطی “پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس” در منطقه غرب کارون اظهارکرد: ارتباط صنعت نفت با شرکت های دانش بنیان در دولت سیزدهم افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تعداد شرکت های دانش بنیان فعال در صنعت نفت از ۱۰۰ به ۵۰۰ شرکت افزایش یافته و وزارت نفت با این شرکت ها در حال انجام طرح های مشترک است.

رییسی افزود: صنعت نفت و گاز در کشور باید علم پایه و فناوری پایه باشد تا از این طریق، تمام طرح ها از دانش روز برخوردار باشد.

رییس جمهور با تاکید بر انجام کار ماندگار در صنعت نفت و گاز افزود: جمع آوری ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گاز مشعل توسط پالایشگاه گازی هویزه و تبدیل به گاز قابل مصرف در شبکه سراسری گاز، کار بزرگی است.

وی افزود: با بهره برداری از طرح های صنعت نفت امروز ۴۵ هزار بشکه نفت به تولید کشور افزوده شد که این ظرفیت همچنان باید ادامه یابد.

آیت الله رییسی با بیان اینکه سوزاندن گاز همراه نفت توسط مشعل های فلر موجب رنجش است گفت: سوزاندن این گازهای همراه میدان نفتی علاوه بر سوزاندن ثروت ملی، مشکل های محیط زیستی برای منطقه ایجاد می کند.

رییس جمهور افزود: اشتغال را حق مردم مناطق دانست و گفت: صنایع موجود در خوزستان باید جذب نیروهای بومی را در اولویت قرار دهند. جذب نیروی غیربومی تنها به مواردی محدود شود که متخصص بومی در آن زمینه وجود نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *