سالانه ۱۷ هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته می‌شوند

هادیانفر،رئیس پلیس راهور فراجا:
در تصادفات رانندگی سالانه حدود ۱۷ هزار نفر کشته و بالای ۳۰۰ هزار نفر مصدوم می شوند

رئیس پلیس راهور فراجا بر ضرورت ساماندهی حدود هفت میلیون موتورسیکلت سوار فاقد گواهینامه در کشور تاکید کرد.

به گزارش شنیدستم، سردار سیدکمال هادیانفر، با اشاره به مزایای کروکی الکترونیکی گفت: کروکی الکترونیکی اطلاعات زیادی از صحنه تصادف، علل تصادف، عامل تصادف، شرایط جوی، ایمنی وسیله نقلیه و حتی شرایط جاده به پلیس، خودروساز، وزارت راه و شهرداری‌ها ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تصادف اعم از خسارتی، جرحی و فوتی در کشور داریم که باید برای این تصادفات کروکی کشیده شود، گفت:‌در کروکی‌های کاغذی امکان خطا وجود دارد، این کروکی‌ها باید به مراجع قضائی، کارشناسی و بیمه‌ها ارسال شود و در برخی مواقع شاید اصل کروکی آسیب ببینید و از خوانایی کافی برخوردار نباشد.

رئیس پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: به همین منظور کروکی‌های الکترونیک مطرح شدند تا بتوان در کنار نقشه تصادفات، از مواردی مانند نقاط حادثه‌خیز، استقرار پلیس در نقاط پرتصادف، تحلیل خودروی تصادفی و… مطلع شد تا اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای لازم انجام شود.

هادیانفر در ادامه جلسه با اشاره به میزان تصادفات در کشور اظهارکرد: سالانه حدود ۱۷هزار نفر کشته و بالای ۳۰۰ هزار نفر نیز متاسفانه براثر تصادفات رانندگی مصدوم می‌شوند که از این میزان، حدود ۳۰ درصد تصادفات مربوط به موتورسیکت‌ها است. موتورسوارانی که گواهینامه ندارند در تصادفات رانندگی دچار خسارت‌های مالی و جانی جبران ناپذیری می‌شوند، در صورتی که اگر گواهینامه داشته باشند، هم پایبندی بیشتری به قوانین پیدا می‌کنند و هم در خسارت‌های ناشی از تصادفات می‌توانند از بیمه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه حدود هفت میلیون نفر موتور سوار در سطح کشور داریم که فاقد گواهینامه هستند، گفت: این افراد باید ساماندهی شوند تا اطلاعات راکب و وسیله نقلیه مشخص باشد. در اجرای پایلوت طرح اعطای گواهینامه یک روزه به موتورسواران فاقد گواهینامه، حدود ۱۳ هزار نفر از هموطنان موتورسیکلت سوار که فاقد گواهینامه بودند موفق به دریافت گواهینامه رانندگی موتورسیکلت شدند و اشکالاتی هم وجود داشت که اکنون برطرف شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص اهداف اجرای طرح گواهینامه دار کردن موتورسیکلت سواران فاقد گواهینامه، خاطرنشان کرد:گواهینامه دار شدن، بیمه‌دار شدن که در زمان حوادث مشکلات بیشتری به وجود نیاید و همچنین مشخص شدن هویت موتورسیکلت سواران که موجب می شود رفتار ترافیکی مناسبی نیز داشته باشند، از جمله اهداف این طرح است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *