غلامرضا شریعتی،نماینده مجلس: ظرفیت ناوگان هواپیمایی ما با توجه به افزایش تقاضای اربعین و سفر های آخر تابستان تناسب ندارد

در این ایام دو بحث وجود دارد، اول بحث قیمت بلیط است که ما تاکید کردیم افزایش تقاضا نباید منجر به افزایش قیمت بلیط شود. متاسفانه ظرفیت ناوگان هواپیمایی ما با توجه به افزایش تقاضا اربعین و سفر های آخر تابستان تناسب ندارد. برای دریافت بلیط کار مشکل شده است، مگر اینکه ظرفیت جدیدی با ورود ناوگان جدید جبران شود. طبق پیگیری مجلس از سازمان هواپیمایی جواب سازمان هواپیمایی این بود که به علت افزایش تقاضا بلیط کم است.

شنیدستم/ به گزارش انتخاب: کمبود بلیط هواپیما و اتوبوس در مقاصد مختلف برای مردم ایجاد دردسر کرده است. برخی گزارش ها گویای کمبود بلیط هواپیما تا 34 روز دیگر است و مسئولین این وضعیت را ناشی از اربعین و افزایش تقاضا برای حمل و نقل می دانند. با این وجود اقدام مشخصی نیز برای حل این بحران و واردات ناوگان جدید صورت نگرفته است. در مقابل تنها شاهد اجاره 2هزار اتوبوس از ترکیه برای عبور از ناترازی اتوبوس در این فصل هستیم.

غلامرضا شریعتی، نماینده مجلس، درباره کمبود بلیط هواپیما و اتوبوس  گفت: ما هفته پیش در کمیسیون عمران، آقای محمدی فر، رئیس سازمان هواپیمایی را دعوت کردیم و مفصل در مورد این بحث ها صحبت کرد. با توجه به ایام تابستان و سفر زیارتی اربعین حجم تقاضا بیشتر شده است. محدودیت های هواپیمایی هم به علت تحریم ها داریم.

وی درباره علل اساسی کمبود بلیط در حال حاضر افزود: در این ایام دو بحث وجود دارد، اول بحث قیمت بلیط است که ما تاکید کردیم افزایش تقاضا نباید منجر به افزایش قیمت بلیط شود. متاسفانه ظرفیت ناوگان هواپیمایی ما با توجه به افزایش تقاضا اربعین و سفر های آخر تابستان تناسب ندارد. برای دریافت بلیط کار مشکل شده است، مگر اینکه ظرفیت جدیدی با ورود ناوگان جدید جبران شود. طبق پیگیری مجلس از سازمان هواپیمایی جواب سازمان هواپیمایی این بود که به علت افزایش تقاضا بلیط کم است.

شریعتی بیان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری اقداماتی را برای ورود هواپیما به کشور انجام می دهد، مجلس هم کمک می کند که آن ها بتوانند ناوگان جدید وارد کشور کنند. تعداد هواپیماهای موجود کشور کفاف نیاز فعلی کشور را نمی دهد.

شریعتی درباره پاسخ مسئولین وزارت راه درباره بلیط اتوبوس گفت: برای بحث اتوبوس ها نیز مسئولین وزارت راه و راهداری به مجلس احضار شدند اما به علت اربعین با عدم توانایی برای پاسخ به تقاضا ها مواجه اند که انشالله حل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *