آخرین وضعیت آستارا در گفتگو با شهروندان سیل زده

بارش ۲۷۱ میلیمتری طی دو روز اخیر که منجر به جاری شدن سیل در آستارا شده است، مشکلات متعددی برای مردم محلی به وجود آورده است.

شنیدستم به نقل از گیل خبر: گفتگو با شهروندان نشان می‌دهد که علی‌رغم تلاش نیروهای امدادی و خدمات رسانی، همچنان شهروندان سیل زده آستارایی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

متاسفانه به دلیل از کار افتادن تصفیه‌خانه آستارا در پی جاری شدن سیل، آب بیش از نیمی از شهر قطع شده است و توزیع آب معدنی و آشامیدنی با کندی مواجه است.

از سویی دیگر علی‌رغم وعده اتصال و پایداری شبکه برق در سراسر شهرستان آستارا، همچنان گزارشات شهروندان از قطعی برق در برخی نقاط حکایت دارد.

کمبود نان و تامین غذای گرم، مشکل دیگری است که شهروندان سیل زده گیلانی با آن مواجه‌اند.

گفتنی است مدیرعامل هلال احمر گیلان از توزیع ۵۰۶ بسته غذایی، ۳۲۰ تخته پتو، ۴۵۰۰ قرص نان و ۱۱۰۰ بطری آب معدنی خبر داده و گفته است: در روستاهای فاقد آب شرب بر اثر سیل، هفت دستگاه تانکر آبرسانی ۷۰۰۰ لیتری را مستقر کردیم تا مردم از آب بهداشتی بهره مند شوند. وی هم چنین از توزیع ۲۵۰۰ وعده غذایی گرم طی امروز بین آسیب دیدگان مناطق سیل زده خبر داد.

با این حال به نظر می‌رسد که تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته، با میزان بحران پدید آمده در آستارا همخوانی نداشته و شهروندان سیل زده نیاز به کمک‌های بیشتر و سریع‌تری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *