اطلاعیه مهم وزارت اطلاعات/ شناسایی و رهگیری یکی از سرکردگان گروهک داعش معروف به «عادل پنجشیری»


وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه سوم پیرامون فاجعه‌ی تروریستی کرمان از هلاکت دو تروریست در درگیری مسلحانه با سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داد.

شنیدستم / وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ی سوم پیرامون فاجعه‌ی تروریستی کرمان درباره دستگیری تعدادی از سرکردگان داعشی و انتقال آن‌ها به بازداشتگاه‌های کشور اطلاعات جدید را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: در پی وقوع فاجعه‌ی غمبار در مراسم سالگرد شهادت سردار بزرگ مبارزه با تروریسم تکفیری، شهید سپهبد قاسم سلیمانی(ره) در کرمان و در ادامه‌ی جمع‌آوری‌های گسترده‌ی اطلاعاتی و تدابیر امنیتی در داخل و خارج از کشور، اطلاعات قابل توجهی از لایه‌های دخیل در طراحی و اجرای آن عملیات تروریستی حاصل شد. به‌دنبال آن تعداد دیگری از عناصر مرتبط با واقعه‌ی مذکور، در سطوح برخی سرکردگان گروهک مزدور داعش تا عوامل عملیاتی و از اتباع چند کشور، شناسایی، بازداشت و به بازداشتگاه‌های کشور منتقل شدند. با توجه به ادامه‌دار بودن عملیات آفندی و پدافندی و استمرار حضور مترصّدِ سربازان گمنام امام زمان (عج) در محیط‌های هدف، ذیلاً به بخش دیگری از اطلاعات حاصله و اقدامات صورت گرفته اشاره می‌گردد:

۱) دو تروریست تکفیری که چند روز پس از حادثه‌ی جنایتکارانه‌ی کرمان، با هدف انجام عملیات مجدد در دیار کریمان وارد کشور شده بودند، با تدابیر هوشمندانه و اقدام فداکارانه‌ی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره‌کل اطلاعات استان کرمان، به محاصره‌ی دلاورمردان گمنام کرمانی درآمده و در تیراندازی‌های متقابل، هر دو عنصر تکفیری به هلاکت رسیدند. در این عملیات، سناریوی دو مرحله‌ای و خطرناک حمله به یکی از مراکز انتظامی (حمله‌ی مسلحانه به مرکز مورد نظر، سپس دام‌گذاری انفجاری در مسیر نیروهای کمکی)، خنثی شد و دو تروریست تکفیری از اتباع بیگانه از پای درآمدند. همچنین دو بمب دست‌ساز بسیار قوی به وزن بیست کیلوگرم توقیف شد.

علاوه بر بمب‌ها، ۱۰ عدد چاشنی الکتریکی، ۴ عدد چاشنی ساده، یک قبضه مسلسل اِم پی ۴ آمریکایی همراه با ۸ تیغه خشاب و ۲۷۸ عدد فشنگ، و یک قبضه مسلسل کلاشینکف همراه با ۵ تیغه خشاب و ۱۸۱ عدد فشنگ، ۷ قبضه نارنجک، ۲ عدد دوربین معمولی و دید در شب، ۲ دستگاه بی سیم، ۳ عدد ریموت، ۱۲ متر سیم با فتیله باروتی و الکتریکی و مقادیر قابل توجهی تجهیزات مرتبط دیگر کشف و ضبط شد.

 
۲) بازداشت یکی از سرکردگان (به‌اصطلاح امیران) داعشی به‌نام «محمد عمران تنویر» با نام مستعار «ابوعمران». وی از اُمرای داعش موسوم به ولایت خراسان بوده است. نامبرده که متخصص بمب‌سازی گروهک مزدور داعش است، از مرتبطین «عبدالله تاجیکی» (مندرج در اطلاعیه‌ی دوم این وزارت‌خانه) بوده است. محمد عمران تنویر حدود ۸ سال پیش به داعش پیوسته، در چند کشور منطقه حضور داشته و به عنوان یکی از اُمرای گروهک مزدور داعش ارتقاء یافته است. تحقیقات از نامبرده ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *