رییس سازمان صداوسیما: سیمای زیارت راه‌ اندازی می‌شود


رییس سازمان صدا و سیما گفت: رادیو زیارت اقدام اولیه خوبی است، بااین‌حال به دنبال گسترش محتوا در بخش سیما نیز هستیم و هدف بعدی ما راه‌اندازی سیمای زیارت است.

به گزارش پایگاه خبری شنیدستم به نقل از پایگاه خبری آستان قدس رضوی پیمان جبلی روز یکشنبه در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی در مشهد افزود: زیرساخت‌های فنی بسیار خوب و حرفه ‎ای در مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی فراهم‌شده که شرایط را برای راه‌اندازی سیمای زیارت بسیار مساعد کرده است.

وی ادامه داد: ساخت سریال «گوهرشاد» در مراحل پایانی فیلم‌نامه است و سریال‎های «سلمان فارسی» و «حضرت موسی(ع)» از دیگر تولیدات در دست ساخت رسانه ملی در حوزه دینی است.

رییس سازمان صدا و سیما گفت: معتقدیم هر تحولی بخواهد در سازمان صداوسیما رقم بخورد اگر متبرک به وجود مقدس حضرت رضا(ع) نباشد به نتیجه نخواهد رسید، لذا تلاش می‎کنیم در دوره جدید سازمان صداوسیما رنگ و بوی رضوی را در این سازمان ملموس‌تر کنیم و در برنامه‌های تولیدی جدید به معرفت افزایی و عمق‌بخشی به معارف حضرت رضا(ع) ورود کنیم.

حجت‌الاسلام‌ احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی بر اهمیت بهره‌گیری از هنر در عرصه تعمیق معرفت دینی در جامعه تأکید و با اشاره به زیرساخت‌های رسانه‌ای فراهم شده در آستان قدس، بیان کرد: پیوند بین مضامین دینی و عرصه ‎های مختلف هنری در رسانه‌ یکی از بهترین و اثرگذارترین راهکارها برای انتقال مفاهیم دینی و تعمیق معنویت در جامعه است.

وی با اشاره به اهمیت انعکاس پیام‌ها و مفاهیم دینی در قالب‌های مختلف رسانه‌ای، گفت: اگرچه پخش منبر و سخنرانی‌های مذهبی از رسانه ملی بسیار خوب بوده اما با توجه به اقتضائات مسجد به سبب حضور مخاطب در مکانی مقدس و شرایط معنوی حاکم در آنجا، تأثیرگذاری منبر در مسجد بیشتر از قاب تلویزیون است، در مقابل رسانه ملی می‌تواند از ابزار هنر برای انتقال مفاهیم دینی استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *