سازمان دامپزشکی: گوشت های برزیلی سالم‌اند

در پی ترخیص ۲۰۰ تن گوشت برزیلی پس از یکسال از گمرک!
سازمان دامپزشکی: گوشت های برزیلی سالم‌اند

سخنگوی سازمان دامپزشکی کشور گفت: گوشت‌های منجمد برزیلی وارداتی سالم و قابل مصرف هستند و طی مدت این یکسال هم بر اساس استانداردهای لازم نگهداری شده‌اند و هیچ نوع افت کیفیت و سلامت ندارند.

شنیدستم/ به گزارش ایسنا، اخیرا خبری مبنی بر ترخیص محموله حدود ۲۰۰ تنی گوشت منجمد برزیلی از گمرک شهید رجایی پس از یکسال منتشر شده است. خبری که فعالان صنایع غذایی در واکنش به آن ابراز نگرانی کرده و می‌گویند که تاریخ انقضای این گوشت‌ها گذشته، بنابراین نباید وارد بازار شوند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تایید سلامت این گوشت‌های وارداتی اظهار کرد:سال گذشته حدود ۱۲۱ تن گوشت منجمد وارد کشور شد و سازمان دامپزشکی از آن نمونه‌برداری کرد و پس از آزمایش‌های متعدد سلامت آن را تایید کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هفته گذشته نمونه برداری و آزمایش‌های لازم از سوی سازمان دامپزشکی انجام شد، گفت: هیچ مشکلی در رابطه با این گوشت ها وجود نداشته و آنها سالم هستند. همچنین گواهی حمل گوشت‌ها توسط سازمان دامپزشکی صادر شده و این موضوع نیز به شرکت واردکننده اعلام شده است.

اسدی در پاسخ به اینکه آیا قرار است این گوشت‌ها وارد بازار شوند یا خیر؟ گفت: از لحاظ سلامت، گوشت‌ها سالم  و قابل مصرف است و طی مدت این یکسال هم بر اساس استانداردهای لازم نگهداری شده‌اند و هیچ نوع افت کیفیت و سلامت ندارند، اما بیشتر این گوشت‌ها وارد صنعت برای مصرف در کارخانه‌های فرآورده‌های گوشتی (سوسیس و کالباس) می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *