وزیر ارتباطات: نقض حفظ حریم خصوصی در پیام رسان ها را نمی پذیریم

وزیر ارتباطات گفت: همه پیام‌رسان‌های ایرانی حافظ اطلاعات خصوصی مردم هستند و حفظ امنیت و اطلاعات خصوصی کاربران خط قرمز ماست.

 به گزارش شنیدستم، عیسی زارع پور در حاشیه برگزاری هیات دولت گفت:‌ همه پیام‌رسان‌های ایرانی حافظ اطلاعات خصوصی مردم هستند و حفظ امنیت و اطلاعات خصوصی کاربران خط قرمز ماست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عکس منتشر شده از پیام رسان «بله» صحت ندارد.هویت ارسال کننده پیام در دسترس ماشین و انسان نخواهد بود و این بررسی‌ها صرفا به محتوا محدود خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف ما این است که هم از ظرفیت‌های آن کشورها استفاده کنیم، هم محصولات و پلتفرم‌های ایرانی را به کشورهای دیگر معرفی کنیم. در اجلاس اکو نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت‌های ایرانی را ارائه کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: همچنین وزرای حاضر در این نشست با کسب‌وکارهای ایرانی جلساتی گذاشتند و شاید جزو معدود اتفاقاتی بود که با این شکل و شمایل در کشور رخ داد. برخی از این موارد با استقبال مواجه شد و به امضای توافق رسید.

زارع‌پور گفت: امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند تا برای محصولات ایرانی بازاریابی هم داشته باشیم. همین الان محصولات برخی شرکت‌های ایرانی به برخی کشورها صادر می‌شود.

وی گفت: در مورد روسیه نیز ما سفرهایی به آنجا داشته‌ایم و مقامات مختلف حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات این کشور نیز به ایران آمده‌اند. به دنبال توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات با این کشور هستیم.

وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسشی درباره انتشار تصویری از نظارت بر پیام‌های ارسالی کاربران در پیام‌رسان «بله»، تصریح کرد:بعد از انتشار این تصویر دستور بررسی تصویر منتشر شده از پیامرسان «بله» را صادر کردم.جلساتی برگزار و مستندات ارائه و دیروز هم بیانیه‌ای صادر شد. کاملاً به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم هم پیام‌رسان «بله» و هم سایر پیام‌رسان‌های ایرانی حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و این خط قرمز ما در وزارت ارتباطات است.

وی افزود: درباره آن عکس هم توضیح داده شد که برای رسیدگی به گزارشات مردمی بوده است. در پیام‌رسان‌های خارجی هم می‌توان گزارش محتواهای غیرمجاز را ارائه و به آن رسیدگی کرد. به  هیچ‌وجه هویت افراد در این بررسی‌ها مشخص نمی‌شود.

زارع پور تاکید کرد: بارها گفته‌ام که احدی حق ندارد به اطلاعات خصوصی کاربران دسترسی داشته باشد. این مکانیسم برای پایش گروه‌ها و کانال‌ها برای محتوای غیرمجاز است که در پیام‌رسان‌های خارجی هم وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *