وزیر بهداشت: در صدد افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت پزشکان متخصص هستیم


 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این وزارتخانه دنبال افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت پزشکان متخصص در کشور است.

شنیدستم/ به گزارش ایرنا، بهرام عین‌اللهی درباره کمبود پزشک متخصص، اظهار داشت: جبران این کمبودها بستگی به تربیت نیروی انسانی در رشته‌های پزشکی دارد و وزارت بهداشت با توجه به ظرفیت‌های موجود؛ این نیروهای تخصصی را تربیت می‌کند.

وی ادامه داد: البته معتقدیم باید پزشکان در کشورمان را در سطحی که در دنیا هستیم و همه آن را قبول دارند حفظ کنیم.

عین‌اللهی اضافه کرد: هیچ‌گاه کیفیت در حوزه پزشکی را فدای کمیت نخواهیم کرد و به اندازه زیرساخت‌ها افزایش ظرفیت پزشکان متخصصان را انجام خواهیم داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: پزشکی که تمایل به انجام عمل جراحی و یا ویزیت بیماران نداشته باشد، نباید اسم پزشک متخصص را به او اطلاق کرد. به همین منظور برنامه افزایش ظرفیت ۲۵ درصدی پزشکان متخصص را در برنامه داریم.

عین‌اللهی پیشتر نیز درباره کمبود پزشک در کشور گفته بود: ‌در کشور کمبود پزشک داریم اما با توجه به زیرساخت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه این کمبودها را با شیب ملایمی در طول چند سال جبران خواهیم کرد.

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، به ازای هر ۱۰ هزار نفر در ایران، ۱۰ پزشک فعالیت دارند. همچنین با توجه به افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی از ۵۵۰۰ نفر در سال ۹۳ به ۸۵۰۰ نفر در سال ۱۴۰۰، رشد پذیرش حدود ۵۵ درصدی طی هفت سال در کشور به ثبت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *