نیمی از ایرانیان بالای ۳۰ سال فعالیت فیزیکی کافی ندارند


مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت ضمن تاکید بر ضرورت فعالیت بدنی، گفت: ۵۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال کشور فعالیت فیزیکی کافی ندارند.

شنیدستم/ به گزارش ایسنا، دکتر کوروش اعتماد امروز در حاشیه برگزاری همایش پیاده روی همگانی با شعار «حال خوب ساختنی است»، گفت: هدف از برگزاری همایش پیاده روی همگانی در آخرین روز از هفته آگاهی بخشی بیماری دیابت، ترویج ورزش همگانی و انجام فعالیت فیزیکی است. 

وی افزود: حداقل زمان مورد انتظار فعالیت فیزیکی روزانه برای هر فرد، نیم ساعت و در هفته، ۲.۵ ساعت است.

وی ورزش را از جمله عواملی عنوان کرد که منجر به سلامتی بیشتر و کاهش ابتلا به بیماری های غیر واگیر مانند دیابت، فشارخون، بیماری های تنفسی و سرطان ها می شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در کشور ما ۵۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال فعالیت فیزیکی کافی ندارند که منجر به افزایش پرفشاری خون و دیابت در افراد می شود.

وی با اشاره به اجرای «پویش ملی سلامت» در کشور، عنوان کرد: پویشی با هدف شناسایی و غربالگری زودرس فشارخون و دیابت در کشور درحال برگزاریست و از مردم عزیز میخواهیم با مراجعه به مراکز سلامت نسبت به سنجش فشارخون و اطلاع از وضعیت قندخونشان، اقدام کنند.

براساس گزارش وبدا، همایش پیاده روی همگانی با شعار «حال خوب ساختنی است» روز جمعه و در آخرین روز از هفته ملی دیابت در محوطه دریاچه شهدای خلیج فارس، برگزار شد.

ضرورت انجام فعالیت بدنی روزانه و اصلاح شیوه زندگی

دکتر علیرضا مهدوی، مدیر برنامه کشوری دیابت وزارت بهداشت در حاشیه این رویداد، ضمن تاکید بر ضرورت انجام فعالیت بدنی روزانه و اصلاح شیوه زندگی، گفت: شیوع دیابت به دلیل کم تحرکی و چاقی روزافزون در جوامع، در حال رشد است و برگزاری چنین مناسبت هایی می تواند جنبه آگاهی بخشی عمومی داشته و لزوم‌ توجه به سلامتی و سبک زندگی سالم را گوشزد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *