معاون رئیسی: افراد حوزوی برای ورود به عرصه فیلم و بازیگری معرفی شوند تا آموزش های لازم را فرا بگیرند / وقتی این افراد هستند چرا ما باید اسیر سلبریتی ها باشیم؟

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: افراد حوزوی که استعداد و توانایی اولیه برای کارهای هنری و رسانه‌ای مانند ساخت فیلم، بازیگری، فیلم نامه و… دارند معرفی شوند تا آموزش های لازم را فرا بگیرند. چرا ما باید اسیر سلبریتیها باشیم که حرکت‌های ضدارزشی می‌کنند.

شنیدستم/ به گزارش حوزه: انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در نشست «ارائه ظرفیت‌های حوزه علمیه خواهران در همکاری با معاونت زن وخانواده» که در موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران برگزار شد، عنوان کرد: ولادت حضرت زینب (س) را تبریک می‌گویم؛ حضرت زینب (س) به تعبیر رهبر معظم انقلاب تدبیر و خرد ورزی یک زن در مقاطع مختلف زندگی را به ویژه بعد از عاشورا به نمایش گذاشتند.

وی با ضمن همدردی نسبت به فجایع و کشتار کودکان و زنان در غزه بیان کرد: این قساوت در تاریخ کم نظیر است، امیداریم خداوند نصرت را برای مقاومین، جبهه ایستادگی و پایداری در همه دنیا به ویژه در برابر اسرائیل فراهم کند و این امر مقدمه‌ای برای ظهور ولی عصر (عج) باشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: من بیش از اینکه یک دانشگاهی باشم یک طلبه هستم و به این امر افتخار می‌کنم. بعد از اینکه دوره راهنمایی را تمام کردم با اینکه معلمان اجازه نمی‌دادند که درس را رها کنم و به مکتب توحید که شهید قدوسی پایه گذاری کردند، بروم ولی من آن را ترجیح دادم و در دانشگاه نیز به خاطر علقه‌ای که به دین و عمیق تر شدن فهمم از این مکتب داشتم و معتقد بودم باید با تسلط بر منبع اصلی، دین را دریافت کنم این رشته را انتخاب کردم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: راهی که شهید قدوسی برای ما ترسیم می‌کردند این بود که بانوان باید متخصص شوند، در بحث‌های پژوهشی مسلط شوند و بتوانند مسائل را حل کنند و مشکلات بانوان به دست بانوان حل شود و در مسائل اجتماعی صاحب نظر شوند.

خزعلی ادامه داد: الحمدالله بانوان طلبه متخصص و مجتهد داریم اما متاسفانه جایگاه شان آنگونه که باید نیست و دیده نمی‌شوند یا گاهی خودشان فعال نیستند و نمی‌خواهند مسئولیت ها و موقعیت‌هایی که به خودشان اختصاص دارد را بپذیرند که شما باید این امر را آسیب شناسی کنید.

وی اضافه کرد: بسیار از مشکلات اجتماعی ما باید به دست خود خانم‌ها حل شود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب خانم‌ها باید بیایند و مشکلات شان را به دست خودشان حل کنند. گاهی به روز نبودن باعث می‌شود از جامعه فاصله بگیریم و در یک محدوده ویژه خودمان خیلی از موارد را ببینیم. این‌ها آسیب‌هایی است که باید شناسایی کنید و به ما بدهید که از چه مسیرهایی می‌توانیم برویم که بیشتر بتوانیم از خواهران حوزوی استفاده کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: قطعا بحث آموزش، تربیت و استفاده از بانوان حوزوی بسیار مهم است و در اولویت است و ما برنامه‌های متعددی در سراسر کشور داریم و از بانوان حوزوی استفاده می‌کنیم و برخی از مدیران کل ما بانوان حوزوی هستند اما نیاز است که این مساله گسترش بیشتری پیدا کند و بانوان حوزوی نیز باید آموزش‌ها بیشتری با مسائل روز ببینند.

وی با بیان اینکه باید بخش‌های آموزشی و تربیتی استفاده بیشتری از بانوان حوزوی کند، ادامه داد: البته نیاز است که بانوان حوزوی مهارت های دیگری را هم فرا بگیرند زیرا بخشی از کارها فرهنگی است و بخشی دیگر نیز کارهای اقتصادی است به همین خاطر نیاز است که بانوان چند جانبه‌گری را آموزش ببینند.

خزعلی در رابطه با طرح رحمت گفت: دعوت می‌کنیم که بانوان حوزوی دراین طرح شرکت کنند. طرح خانواده و فرهنگ عامه در ۹ کارگروه تنظیم شده است که به همه مواردی که خانواده به آن نیاز دارد مانند مهارت های خانواده و بازی، خانواده و مد و لباس، خانواده و محیط زیست، خانواده و فرهنگ ناملموس و…توجه دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: هر چقدر می‌توانید در این کارگروه ها همکاری داشته باشید تا بتوانیم خلاهایی که وجود دارد را پوشش بدهیم و باعث ارتقا خانواده بشویم و بسیاری از کارهایی که در گذشته صورت گرفته است و نتیجه آن را می‌بینیم را ترمیم کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: فرهنگ مساله نیست که به سرعت نتیجه آن را ببینیم. خروجی هایی که الان در نوجوانان و دختران ما می‌بینید اثرکارهای فرهنگی منفی است که انجام گرفته است و الان بروز آن را می‌بینیم.

خزعلی با بیان اینکه بسیاری از مواردی که مطرح شده در حیطه تکالیف و ظایف ما نیست اما می‌توانیم حلقه وصلی باشیم، گفت: معاونت زنان و خانواده یک معاونت ستادی است و دستگاه های ستادی وارد موارد اجرایی نمی‌شوند و در حوزه های سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی، رصد و ارزیابی کار می کنند.

وی بیان کرد: طرح‌هاو نظرات شما دریافت می‌شود و با توجه به امکانان و بودجه ای که هر استان دارد اجرایی می‌شود، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که صورت گرفته است اعتبارات استانی خاص زنان و خانواده است. در هر استان حداقل هفت الی هشت مصوبه مربوط به زنان و خانواده که بخشی از آن مربوط به فرهنگ و بخشی برای آسیب زدایی است وجود دارد و دائم با مدیران کل در ارتباط هستیم و مصوبات را پیگیری می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: مورد دیگری که در این دولت صورت گرفته است تصویب یک درصد بودجه به صورت تکلیفی برای صرف در مسائل زنان و خانواده است. همچنین بخشی از مسائل بین المللی نیز برای اولین بار صورت گرفته است که یکی از آن‌ها مسئولیت آموزش بانوان حوزه اقیانوس هند است که با نگاه بومی و انتقال فرهنگ ایرانی انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: در سطح بین الملل، نشست زنان تاثیرگذار و زنان رسانه ای برگزار شد و در آینده نیز نشست زنان دانشگاهی جهان برگزار می‌شود که هم این‌ها در سطح بین الملل از قدرت خوبی برخوردار بوده است. همچنین در کمیسیون حقوق زن مشارکت داشتیم و با 15 کشور قرار زنان ضد فساد را گذاشتیم و مرتبط هستیم و برنامه ریزی می‌کنیم تا با فسادهایی که در محیط های اجتماعی و اداری هست و از زنان سو استفاده می‌شود را مخابره کنیم و در سطح بین اللمل جا بندازیم.

خزعلی بیان کرد: در بحث‌هایی که در ژنو نسبت به شبهات زن وحقوق زن وارد می‌شود خانم علاسوند از حوزه فرستاده شدند که نشان می‌دهد نقش حوزه بسیار پررنگ است.

وی با بیان اینکه نگاه ما نگاه حوزوی و بهره گیری از حوزویان است، اضافه کرد: هیات اندیشه ورز به نام حوزه نداریم؛ اما خواهران حوزوی در هیات اندیشه ورز حضور دارند. برای استفاده از خواهران حوزوی در مسئولیت ها نیز در ابتدا باید خواهران حوزوی در مسئولیت های حوزه مشارکت بیشتری داشته باشند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه باید دین را بدون اعمال سلیقه نشان بدهیم، بیان کرد: باید دین و مر دین اجرا شود و نه قدمی جلوتر و نه قدمی عقب‌تر از اهل بیت (ع) باشیم.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب در قرارگاه وزارت کشور قرار دارد و ما نقش ستادی داریم، گفت: در مسائلی به صورت ویژه باید نگاه زنانه وجود داشته باشد و از نگاه یک زن دیده شود که از چه مسیرهایی می‌توانید بروید تا به موفقیت برسید.

خزعلی ادامه داد: در بخش های فرهنگی تلاش می‌کینم مثلا در عفاف و حجاب با آستان قدس قرارداد داریم و مربیانی برای آموزش زیست عفیفانه به والدین، پرورش یافته‌اند. همچنین زیست عفیفانه را برای سربازان مقرر کردیم؛ زیرا اگر آقایان در مساله زیست عفیفانه آموزش کامل را فرا نگیرند به زندگی با عفت و زیست عفیفانه ضربه زننده است.

وی عنوان کرد: یکی از مسئولیت هایی که به عهده معاونت زنان و خانواده است طرح جامع زنان سرپرست خانوار است که تلاش شده است برنامه های فرهنگی برای آن‌ها داشته باشیم، اما نمی‌توانیم از ابتدا با کار فرهنگی وارد شویم و ابتدا باید مشکلات اقتصادی آن‌ها حل شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: بحث هایی را در رابطه با خانواده و فرهنگ عامه از طریق مساجد و کانون های فرهنگی و هنری صورت گرفته است و برای اولین بانوان در هیات امنا مساجد عضو می‌شوند که بسیار مهم است که نوع نگاه مساجد به بانوان و برنامه ریزی شان برای بانوان چگونه باشد.

خزعلی با بیان اینکه در مساله مشاورین پیشگیری از طلاق از همکاری حوزویان استقبال می کنیم، اظهار کرد: طرح مشاوره چهار سال اول ازدواج در قم و سمنان اجرا می شود و مشاورین از زمانی که زوجین عقد می کنند تا چهار سال ابتدایی، مانند پزشک خانواده در کنار زوجین هستند و سبک زندگی را به آنان آموزش می‌دهند.

وی یادآور شد: افراد حوزوی که استعداد و توانایی اولیه برای کارهای هنری و رسانه‌ای مانند ساخت فیلم، بازیگری، فیلم نامه و… دارند معرفی شوند تا آموزش های لازم را فرا بگیرند. چرا ما باید اسیر سلبریتی‎ها باشیم که حرکت‌های ضدارزشی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *