چشم پزشک حاذق گیلانی ملک ۴۰۰ میلیاردی خود را به نظام سلامت بخشید


در راستای توسعه مشارکت، تقویت اعتماد و امید، چشم‌پزشک حاذق ایرانی، ملک ۴۰۰ میلیارد تومانی خود را به نظام سلامت لاهیجان هبه کرد.

شنیدستم/ به گزارش تسنیم، استاد چیره‌دست چشم‌پزشکی ایران و لاهیجان یکی از املاک خود با مساحت 460 مترمربعی در محله آرژانتین تهران که بنا بر نرخ‌گذاری‌های اولیه، حدود 400 میلیارد تومان ارزش دارد را پس از طی فرایند قانونی به نام دانشگاه علوم پزشکی گیلان ثبت کرد.

استاد محمدصادق پیروز، چشم‌پزشک حاذق ایرانی در نشستی که 25 تیرماه امسال با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دفتر ریاست دانشگاه داشت، از آمادگی خود برای تأمین مالی لازم برای احداث و توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت استان به‌ویژه لاهیجان خبر داده بود.

دکتر پیروز پس از بخشیدن تمامی اموال خود به دانشگاه علوم پزشکی گیلان، توصیه کرد تا ملک هبه شده و دیگر املاکی که به دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آینده نزدیک هبه می‌شود، به توسعه آموزش علوم پزشکی و نظام بهداشت و درمان لاهیجان اختصاص پیدا کند.

دکتر پیروز تأکید می‌کرد که برای انتقال این وقوف، تمام فرآیند قانونی انتقال اجرایی ملک، کارشناسی، کاملاً قانونی و بدون فوت وقت انجام شود.

تمام هم‌وغم استاد بااخلاق و نیکوکار، خدمت به مردم است؛ به گفته دکتر پیروز در طول دوران خدمت در عرصه طبابت، مریض‌خانه، مدرسه، درمانگاه و حتی سرای سالمندان نیز به‌صورت خیریه‌ای ساخته و به بهره‌برداری مردم رسانده است.

او معتقد است یک پزشک باید وظیفه‌شناس باشد؛ او همیشه استاد شمس را که در اخلاق و طبابت پیوسته از او خو گرفته را مثال می‌زند و از آن بزرگ‌مرد چشم‌پزشک ایران الهام می‌گیرد.

محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در نشست با استاد بنام ایرانی، از یک‌عمر زحمات خالصانه، متعهدانه، مسئولانه و مشارکت جویانه این چشم‌پزشک متبحر ایرانی در فعالیت‌های اجتماعی و عمرانی در نظام سلامت تقدیر و تجلیل کرد.

وی با ارج نهادن به وجود گران‌بهای مشاهیر و مفاخر پزشکی در گیلان، تکریم این افراد به‌ویژه اساتیدی که عمر خود را وقف آموزش پزشکی و درمان مردم می‌کنند را واجب و پسندیده برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فعالیت‌های نیکوکارانه دکتر پیروز در کشور و استان گیلان، ساخت سرای سالمندان و همچنین اهدای زمین برای احداث بیمارستان پیروز در لاهیجان را تنها بخشی از اقدامات خیرانه و نیکوکارانه دکتر پیروز دانست که در استان، کم‌نظیر و شایسته تحسین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *